طراحی آرم شرکت

دسته: مقالات طراحی لوگو
بازدید: 680

روزانه شرکتهای متعددی در حال ثبت هستند و روز به روز تعداد بیشتری شرکت در شهر به ثبت می رسد و از طرفی دیگر بخشی از این شرکت ها به مرور از گردونه رقابت خارج شده و دوامی در باز کار پیدا نمیکنند.

یکی از آیتم هایی که سبب می شود فعالیت یک شرکت از همان ابتدا با قاطعیت آغاز گرد، داشتن یک آرم مناسب به عنوان وسیله ای برای توصیف هویت آن شرکت می باشد.

ممکن است این نشانه در وهله اول بسیار ساده بنماید اما مهم چگونگی مقبولیت آن از طرف مخاطبان شرکت است که ضمن تایید این مطلب که وهله اول اهمیت کار خوب خود شرکت است، لیکن کی از ارکان ماندگاری یک شرکت داشتن همین نشانه متناسب می باشد.

طراحی آرم یک شرکت چنانچه بخوبی انجام پذیرد، بخش بزرگ ماندگاری در اذهان را خود به تنهایی ایفا می کند.

یک آرم دوسانت در دوسانت گاهی از چندین صفحه توضیحات در مورد آن شرکت، کارایی بیشتری دارد و در یک لحظه و با صرف کمترین انرژی پیامی مطلوب را به مخاطب ارسال می دارد و از انجا که این کار را با زبان تصویر انجام می دهد ماندگاری بیشتری در ذهن خواهد داشت .

شرط موفقیت داشتن یک آرم خوب در طراحی درک موضوع فعالیت موسسان آن شرکت به طور کامل است. طراح باید این کار را با جلسات متعددی که با آنها برقرار می کند به این درک برسد و اصطلاحا موضوع کار در ذهن او به نشست برسد.

بعد از درک درست از موضوع اقدام طراحی و ایده پرداز نماید و هیچ ایده و طرحی را نادیده نگیرد. طرح او ممکن به تدریج کامل شود و در طی این تکامل گاهی برخی عناصر حذف و گاهی اضافه یا تغییر یابند.

غالبا طرح زمانی خراب می شود که طراح به جلای آنکه بیش از اندازه جسور باشد، بیش از اندازه محتاط است. سپس جرات جسور بودن را داشته باشد.

کشف روابط موجود در طرح کاری زمان بر است. درست مثل هنگامی که به اتاقی تاریک وارد می شویم و مدتی طول می کشد تا چشمان ما به وسایلی که در نزدیکی ماست عادت کند.

تکمیل طرح باید به طور همزمان در دو سطح ادامه یاد. نخست ، جستجو برای یافتن روابط معنایی است که از نظر مخاطب خوشایند است. دوم ، جستجو برای یافتن روابط موجود در اشکال است که از نظر لزوم ایجاد جاذبه در مخاطب مطلوب است . ایجاد توازن بین این دو تضمین کننده یک انتقال بصری موثر است.